5.17.2009

Selamat Hari Telekomunikasi & Masyarakat Bermaklumat Sedunia

17 Mei....

"Bersama meraikan sumbangan internet yang telah merubah corak hidup kita dengan menghubungkan Malaysia kepada dunia dan mengukuhkan perpaduan sesama kita"

Hari ini 17 Mei 2009 merupakan hari telekomunikasi dan masyarakat bermaklumat sedunia. Pastinya dalam era globalisasi memaksa kita untuk mengikuti arus perkembangan teknologi maklumat dan memperoleh seberapa banyak maklumat bagi penambahan ilmu pengetahuan dan bergerak selari dengan ledakan maklumat yang berlaku sepantas masa. Kita tidak mampu menoleh ke belakang tetapi mesti bergerak seiring dengan kemajuan. Tiada istilah dalam kamus hidup bahawa kita tidak tahu atau tidak pandai.

Internet telah merubah cara kita berkomunikasi, belajar dan hidup dengan membuka minda kita kepada dunia tanpa sempadan. Kini, kita berupaya menerokai dunia tanpa meninggalkan rumah, belajar tanpa membuka buku dan berkomunikasi tanpa perlu bersemuka.

Sungguhpun begitu, kita masih perlu berwaspada terhadap bahaya yang terselindung di sebalik Internet. Sebagai ibu bapa dan penjaga, adalah menjadi tanggungjawab kita memastikan anak-anak boleh mencapai Internet dan menggunakan segala maklumatnya dengan selamat tanpa menjadi mangsa ancaman di ruang siber.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails