5.13.2009

Kementerian Pelajaran Kena Serbu!

8,000 serbu Temuduga Terbuka Kementerian Pelajaran (KPM) di Putrajaya...

Difahamkan, kira-kira 8,000 pencari kerja termasuk lepasan universiti, lepasan sekolah dan penganggur menghadiri temuduga terbuka Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) pada hari pertama bermula 12 Mei 2009 yang diadakan di Sekolah Menengah Kebangsaan Presint 18 (1), Putrajaya. Kebanyakan mereka datang seawal jam 5 pagi lagi.

Di antara jawatan yang ditawarkan ialah Pegawai Tadbir Kontrak, Penolong Pegawai Tadbir Kontrak dan Pembantu Tadbir Kontrak. Selain daripada itu, jawatan Guru Siswazah Kontrak turut ditawarkan oleh Jabatan Pelajaran Negeri (JPN) di mana temuduga terbuka di negeri-negeri akan bermula pada 13 Mei 2009. Jawatan tersebut adalah jawatan kontrak selama 6 bulan yang ditawarkan melalui Pakej Rangsangan Ekonomi Kedua.

Guru Siswazah Kontrak dan Pegawai Tadbir Kontrak masing-masing terbuka kepada semua lepasan ijazah dari pelbagai bidang. Penolong Pegawai Tadbir Kontrak pula untuk lepasan diploma atau Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) sementara Pembantu Tadbir Kontrak dibuka kepada lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

Sumber - Myadha

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails