4.21.2009

Siapakah Di Belakang Obama....

Obama yang sebenar...

WASHINGTON: Pemimpin nombor dua rangkaian al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri dalam video barunya menyifatkan Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama 'tidak mengubah apa-apa' dari segi penerimaan orang Islam mengenai Amerika, kata web pemantau al-Qaeda.

“Presiden Obama tidak mengubah apa-apa menge-nai imej Amerika terhadap umat Islam dan penindasannya,” menurut petikan kenyataan Zawahiri dikeluarkan oleh kumpulan SITE Intelligence.

“Amerika masih bunuh orang Islam di Palestin, Iraq dan Afghanistan,” kata pemimpin kedua Al-Qaeda dalam video, kelmarin.
“Amerika yang mencuri harta mereka, menduduki tanah dan menyokong rompakan, rasuah dan pemerintah pengkhianat di negara mereka,” tegas Zawahari. “Masalah itu belum berakhir sebaliknya mungkin bertambah buruk.”

Awal bulan ini, Obama menggunakan lawatannya ke Turki bagi mengisytiharkan bahawa Amerika tidak akan dan tidak pernah berperang dengan Islam.

Namun, Zawahiri menegaskan bahawa pentadbiran Obama hanya menjalankan dasar sama dengan bekas presiden George W Bush namun dengan cara berbeza. - AFP

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails