4.23.2009

APA MOTIF MELELONG CAMRY

Lelong jangan tak lelong...

Kita merasa pelik bin hairan motif tindakan ‘kerajaan BN’ Perak pimpinan Dr. Zambry untuk melelong kereta camry. Menurut kenyataan tender terbuka yang dikeluarkan pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri yang dihantar ke bahagian iklan sebuah akhbar berbahasa Melayu di Ipoh semalam, lelongan kereta itu akan berlangsung pada 4 hingga 18 Mei ini dan kereta-kereta tersebut boleh dibeli secara pukal atau seunit dengan harga rizab RM148,000 sebuah.

Tindakan kerajaan kudeta Barisan Nasional (BN) Perak untuk melelong 16 buah kereta Toyota Camry yang digunakan exco Pakatan Rakyat sebelum ini sebagai satu pembaziran wang rakyat. Apabila dilelong sudah tentu kenderaan yang baru pula akan dibeli kerajaan BN di Perak dengan harga lebih tinggi.

Ini menunjukkan bahawa tindakan melelong kereta baru dibeli sebagai tindakan mundur ke belakang. Begitu rendah harga diri kerajaan BN di Perak kerana bukan sahaja dendam kepada Exco Pakatan Rakyat tetapi marah juga kepada kereta Camry.

Dalam pada itu, Bernama melaporkan, kerajaan negeri Perak pimpinan BN akan membeli kereta Proton Perdana Eksekutif untuk digunakan sebagai kenderaan rasmi anggota Exco kerajaan negeri dan pegawai kanan kerajaan bagi menggantikan 16 buah kereta rasmi jenis Toyota Camry yang akan dilelong itu.

Semakin pening melihat telatah pemimpin-pemimpin di Perak. Amanat sultan Perak agar mencari satu titik pertemuan antara parti dan pemimpin yang bertelagah bagaikan ‘menyiram air di daun keladi’. Pemikiran mereka setaraf dengan kanak-kanak tadika….. Lu pikirla sendiri!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails