4.29.2009

Nenek Obama Kerjakan Haji

Semoga Obama terbuka hati...

DUBAI - Nenek Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama, Mama Sara menerima pelawaan daripada jutawan hartanah Emiriah Arab Bersatu (UAE), Dr Sulaiman Al Fahim untuk mengerjakan fardu haji tahun ini, menurut satu laporan.

“Saya dapati beliau tidak pernah mengerjakan haji dan beliau ingin sangat nak pergi. Memandangkan ibu kandung saya sudah tiada, keluarga kami ada tempat yang terluang. Saya mempelawa beliau dan beliau menerimanya,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Hydra Properties itu.

Dilantik sebagai duta muhibbah bagi menyokong Matlamat Pembangunan Milenium Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu, beliau menjelajah Kenya untuk melancarkan kempen menangani masalah kekurangan zat makanan di wilayah berkenaan.

“Ini sesuatu yang saya akan lakukan dengan lebih banyak lagi,” katanya, sambil mengakui bahawa beliau sangat bertuah kerana kerjaya dan perniagaan miliknya sendiri.

“Saya merasakan sudah tiba masanya untuk menabur bakti dan berusaha melakukan sesuatu untuk golongan kurang bernasib baik,” kata Dr Al Fahim dalam laporan Arabian Business.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails