4.24.2009

JOM HEBOH DI LUMUT : Apa Pendirian Mufti Perak

Jom! Jom! Jom! Jom....! Jom Heboh! Hebohhhhhh!

Jom Heboh datang lagi... Tapi kali nii berlaianan ceritanya sebab dulu masa Ir Nizar Menteri Besar.. tak de 'chan' nak masuk negeri Perak. Tapi selepas Dr Zambry menjadi Menteri Besar, berjaya juga Jom Heboh bertapak di negeri Perak. Bila ada Jom Heboh sudah pastinya ada Konsert Jom Heboh... Apa bezanya konsert Jom Heboh dengan Konsert Sure Heboh yang dulu..

Kalau tak silap Wak, Mufti Perak Dato' Seri Harussani Zakaria pernah mengeluarkan fatwa pada 30 Julai 2004 berhubung konsert ini. Dalam keputusan Majlis Mufti-Mufti Malaysia melalui Harussani Zakaria telah mengeluarkan kenyataan bahawa konsert Sure Heboh TV3 adalah haram kerana ia melalai dan menggalakkan maksiat di kalangan anak-anak muda.

Sekarang ni apa pulak pendirian Mufti Perak berkenaan konsert Jom Heboh... Kenapa senyap membisu.. Tempohari bukan main segera membuat ulasan tentang surah Al-A'Araf yang di baca oleh orang bukan Islam. Tapi dalam isu Konsert Jom Heboh tak kan tak de nak bagi ulasan.

Kita ni orang biasa yang cetek agama berbanding tuan Mufti, sudah pastinya tertunggu-tunggu ulasan dari Mufti Perak berkenaan fatwa yang pernah dikeluarkan berkenaan konsert Sure Heboh... Jangan buat rakyat terutamanya orang Perak keliru...

Kami semua berharap agar Dato' Seri dapat memberikan penjelasan berhubung perkara tersebut agar rakyat Negeri Perak dan seluruh rakyat Malaysia tidak keliru didalam perkara ini. Jangan kerana UMNO.. kita sanggup menghalalkan cara.. Sama-samalah kita fikirkan.....

Wak yang keliru... Ada apa2 nak komen dalam isu nii... Mari kita bincangkan bersama...

2 comments:

  1. Salam wak...

    Apa saje yang UMNO buat semuanya HALAL...

    TAP PERLULAH KITA RASA PELIK.. BENDA MCM NI MEMANG KERJA DIORANG...

    ReplyDelete
  2. Bila sesuatu hukum itu dibuat berdasarkan kepada kepentingan individu atau politik semata2... maka inilah jadinya...

    "amar makruf nahi mungkar!"

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails