4.25.2009

Ali Rustam Kekal Ketua Menteri Melaka

Dilantik semula sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Melaka..

Berita di bawah mengesahkan bahawa Datuk Seri Mohd. Ali Rustam akan mengekalkan jawatan sebagai Ketua Menteri Melaka. Walaupun angin bertiup kencang mengatakan akan berlaku perubahan kepimpinan tertinggi di negeri Melaka namun segalanya telah terjawab.

Nampaknya Datuk Seri Ali Rustam nampak bersih di mata Perdana Mennteri yang memberi kepercayaan sepenuhnya kepada kepimpinan beliau dalam menerajui negeri melaka. Walaupun ada usul yang dibawa oleh ADUN Kesidang (DAP), Goh Leong San yang mendakwa rakyat Melaka hilang keyakinan dan meragui intergriti terhadap Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam berikutan penglibatannya dalam politik wang ketika pemilihan UMNO bulan lalu.

Datuk Seri Mohd. Ali Rustam berjanji akan terus bekerja keras memperkukuhkan UMNO dan Barisan Nasional (BN) di Melaka selepas mendapat kepercayaan dilantik semula sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Melaka.

Menurut beliau, kepercayaan itu telah menguatkan semangatnya untuk membantu Presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13.

"Saya ucapkan terima kasih kepada Datuk Seri Najib kerana memberi kepercayaan kepada saya untuk dikekalkan sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri dan ahli Majlis Tertinggi (MT)," katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita pada majlis penutupan Seminar Pembangunan Enterprise Usahawan Majlis Gabungan Belia Daerah Jasin di sini malam ini.

Mohd. Ali yang juga Ketua Menteri Melaka berjanji akan bekerja keras menguatkan parti dan memberi sokongan penuh kepada Najib untuk memastikan UMNO dapat diterima semula oleh rakyat di seluruh negara.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails