4.21.2009

GEREJA TERBESAR SEDANG DI BINA DI NEGARA KITA

Suatu renongan...

Calvary Convention Centre (CCC) itulah namanya Gereja yang sedang dibina di Bukit Jalil sekarang ini. Kompleks gereja setinggi 6 tingkat ini dibina di kawasan seluas 600,000 kaki persegi. Dibina oleh Nam Fatt Construction Sdn. Bhd, lengkap dengan pelbagai fasiliti dan dewan auditorium yang boleh memuatkan 5,000 orang.

Jika ada sesiapa yang perasan pada papan tanda pembinaan gereja ini ditulis "Adanya Harapan", "There Is Hope". Harapan baru untuk menjadikan Malaysia ini lebih baik? Jika siap nanti, CCC bakal menjadi gereja yang terbesar di Asia. Patutlah ada usaha dari pihak-pihak tertentu untuk menggunakan nama Allah SWT dalam Herald Catholic. Rupa-rupanya ianya adalah sebahagian daripada persediaan umat missionary tersirat CCC ini. Mampukah umat Islam menghadapi cabaran dari CCC ini?

AZRINIZAM IBRAHIM
Presiden Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

1 comment:

  1. bro tolonglah jangan jadi racist ok? bagus kita sembah syaitan saja sama adil agama2 ni hipokrit berbunuh sesama sendiri. sembah syaitan lagi bagus buang saja semua buku2 tahyul agama sekiranya tidak mampu memberi toleransi dengan orang lain baik kita sembah syaitan thank you bro! :) nabi kristian atau islam ini kuat sangat bergaduh lupakan saja agama lah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails