4.29.2009

Jaguh Basikal Trek Negara Masuk Universiti

Syabas buat Azizulhasni...

Syabas dan tahniah buat jaguh basikal trek negara, Azizulhasni Awang kerana akan melanjutkan pelajaran pada peringkat ijazah sarjana muda dalam bidang pengurusan sukan di Universiti Deakin, Melbourne, Australia, awal Jun depan.

Beliau berkata keputusan itu diambil bagi melengkapkan diri dengan ilmu pengetahuan bagi kegunaan masa depan. Langkah melanjutkan pelajaran itu tidak akan menjejaskan latihannya di Melbourne kerana jarak antara universiti berkenaan dengan pusat latihan iaitu Velodrom Joe Ciavola hanya membabitkan perjalanan 20 minit sahaja.

Selain daripada biasiswa Majlis Sukan Negara, Kementerian Belia dan Sukan juga akan mengenal pasti bentuk bantuan yang sesuai disalurkan kepada Azizulhasni. Azizulhasni kini antara sandaran utama negara untuk meraih pingat emas pada Sukan Olimpik London setelah mempamerkan aksi cemerlang sejak dua tahun kebelakangan ini.

Malah dia membuktikan kedudukannya selaku pelumba berstatus dunia dengan memenangi pingat perak Kejohanan Trek Berbasikal Dunia di Poland pada Mac lalu melalui acara pecut individu.

Semoga beliau akan menjadi seorang atlit yang akan mengharumkan negara dan juga seorang graduan yang berjaya. Sudah tentunya ini akan menjadi motivasi dan semangat kepada jenerasi atlit muda yang akan datang supaya kejayaan dalam bidang sukan seiring dengan kejayaan dalam bidang akademik.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails