1.13.2010

Program Juara Rakyat

Rakyat dah mula bersuara.....

Rakyat dah mula perasan.. kebelakangan ini sana-sini pihak UMNO dah mula melancarkan program Juara Rakyat anjuran UMNO. Dan program sulung Juara Rakyat adalah dilancarkan oleh Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak hujung minggu lalu. Program Juara Rakyat itu dilancarkan oleh DS Najib yang juga perdana menteri di Tapak Ekspo Bandar Bukit Sentosa di Hulu Selangor.

Dah banyak suara-suara rakyat bertanya dari mana datangnya sumber peruntukan untuk membiayai pelancaran program Juara Rakyat anjuran UMNO. Wak pun dah mula berfikir.. Adakah guna duit UMNO atau guna duit kerajaan????

Kalau guna duit kerajaan, tak bolehlah namakan program tu Juara Rakyat anjuran UMNO. Sebab dalam kerajaan yang memerintah sendiripun ada pelbagai parti .... MCA, MIC dan macam-macam lagi. So tentulah parti yang lain akan berkecil hati. Lagi satu hal, yang bayar cukai kat kerajaan nie bukan cuma orang UMNO saje... Orang MCA, MIC dan semua rakyat dari kalangan parti gabungan BN dan rakyat dari parti Pakatan Rakyat pun bayar cukai jugak.

Bukan ape... rakyat sekarang nie bertambah bijak menilai. Nanti dia orang boleh buat macam-macam tanggapan ... termasuklah tanggapan bahawa duit rakyat disalahgunakan bagi kepentingan politik parti Umno.

Wak pun kerja dengan gomen jugak... parti yang memerintah sekarang nie BN. Esok lusa kalau ditakdirkan parti yang memerintah bertukar, Wak tetap jugak kerja dengan kerajaan. Cumanya kerja di bawah kerajaan yang memerintah ketika itu.

So... mungkin pihak UMNO kena buat penjelasan perkara ini supaya rakyat tidak tertanya-tanya atau membuat tanggapan yang bukan-bukan terhadap pihak UMNO.

Kalau betul pembiayaan Juara Rakyat dibiayai dengan menggunakan duit UMNO... baguslah!! Tak de lah rakyat kata UMNO dah salah guna kuasa... salah guna duit rakyat.

Rakyat sentiasa memerhati setiap tindak-tanduk yang dilakukan oleh para pemimpin dan juga parti.... Kuasa di tangan rakyat!!!!


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails