1.30.2010

Kepala Babi : Banyak Persoalan Yang Meragukan

Empat kesimpulan besar berhubung kes kepala babi di masjid Taman Medan :

Pertama: kawasan di sekeliling masjid di Taman Medan itu didiami oleh orang Melayu dan tidak mungkin bagi seorang bukan Melayu yang dikenali atau tidak dikenali berani memasuki kawasan untuk membuat kerja buruk ini.

Kedua- Kepala babi hutan itu dimasukkan dalam plastik dan diikat dengan tali, menunjukkan kemungkinan besar ia diletak dekat masjid oleh seorang atau lebih tepatnta Muslim yang tidak mahu memegangnya kerana tahu ia haram dalam Islam.

Ketiga- Ramai penduduk Taman Medan menganggap kerja ini mungkin dilakukan oleh beberapa orang ekstremis, termasuk ahli Umno, kerana mereka biasa dengan cara lama Umno ini untuk mengapikan kemarahan kaum.

Dan keempat- Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan mengandaikan bahawa kepala babi hutan itu mungkin dibeli dari restoran, dan ekoran dari andaian ini ramai penduduk mengesyaki bukan orang awam biasa yang boleh mendapatkan empat kepala babi hutan dari restoran sekaligus melainkan dia seorang yang mempunyai kuasa.

Sape nak jawab nie.... Jawab jangan tak jawab. Akhirnya rakyat yang akan membuat pengadilan. Semoga Malaysia negara ku tercinta dijauhi dari rusuhan kaum ataupun agama. Kita berharap agar semua rakyat berbilang kaum melihat lebih matang isu ini supaya keharmonian dapat terus kita kecapi.

Dalam kejadian 27 Januari lalu, dua bungkusan masing-masing berisi dua kepala babi hutan dilemparkan di perkarangan masjid Taman Datuk Harun dan Seri Sentosa.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails