10.03.2012

"Mamak!!!! Roti Tak Da Telor Satuuuu!!!"

Sendaloka di sebuah kedai Mamak...



Pulang sekumpulan jemaah dari sebuah masjid di sebuah pekan lalu mereka singgah 'ngeteh' di warong mamak... 

Pak Aji : Mamak!!! Order.....
Mamak: Baikkkkk.... Mau minum apa...
Pak Aji : Bagi saya teh tarik kurang manis
Pak Abu: Bagi saya kopi kaw
Pak Abun : Bagi saya kopi tarik... buihnya bagi lebih tau Mamak...
Mamak : Boleh... boleh.... Makan????? Mee goreng ayam, mee goreng mamak...Roti telur... 
Pak Aji : Ok... Bagi saya roti telor satu...
Pak Abu : Saya pun sama laaa Mamak... 
Pak Abun : Bagi saya roti tak dak telor... 
Mamak : Hayooyooo Pak Abun... Itu roti sudah tukar laaa...
Pak Abun : Oooooooo... Sudah tukar kaaa Mamak.... Sekarang apa nama?...
Mamak : Ituuu roti tak da telor sudah tukar roti najib jugaa.....
Pak Abun : Apassal tukar nama.....
Mamak : Saya pun tara tau... tapi ramai orang suka itu roti... 
Pak Aji : Iya kaa Mamak!!!..... kalau macam tuuu, roti telor kasi kensel laa... Bagi roti najib satu...
Pak Abu : Saya pun sama laa Mamak....

Nota : Cerita di atas tiada kaitan dengan individu atau sesiapa sama ada yang masih hidup atau pun yang telah meninggal dunia.





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails