8.25.2010

Orang Gomen Dapat "Bantuan Khas Kewangan"

Syukur adanya....

Dengan adanya Duit Raya ini dapatlah orang2 gomen ni berbelanja di Hari Raya.Ini juga sebagai merangsang ekonomi.

Sebenarnya pemberian bonus nie boleh merancakkan ekonomi negara. Yang pastinya emak dan ayah kat kampung tentu dapat duit lebih sebab anak pun dapat duit lebih.

Mak Cik-mak cik dan kakak-kakak pengusaha kuih raya ramai tersenyum lebar sebab dapat banyak tempahan dan pastinya mendapat lebih keuntungan.

Peniaga-peniaga kecil terutama di kawasan kampung akan mendapat lebih masssukk, bila ramai anak perantauan akan balik kampung bersama-sama dengan duit bantuan khas nie... Itupun kalau ade lagi laaaa... Biasanya hari nie masuk, esok dah habis!!!

Apapun... Tetap bersyukur!!! Dan berbelanjalah dengan berhemah yaaa.

PUTRAJAYA: Berita baik untuk semua pegawai kerajaan dari Gred 1 hingga 54. Kerajaan setuju untuk beri 'Bantuan Khas Kewangan' sebanyak RM500 sebagai sumbangan sebelum 1 Syawal.

Lebih 1.24 juta petugas awam dan 590,000 pesara kerajaan akan mendapat durian runtuh ini.Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata dalam satu kenyataan hari ini bahawa bayaran itu akan dibuat sebelum 1 Syawal.

"Keputusan ini diambil setelah mengambil kira kebajikan kakitangan awam dan pesara Kerajaan terutamanya bagi meringankan beban kos persediaan bagi menyambut Hari Raya Aidilfitri," kata Najib yang juga Menteri Kewangan.

Menurut beliau, bayaran itu melibatkan perbelanjaan sebanyak RM934.6 juta iaitu RM639.6 juta bagi petugas awam dan RM295 juta bagi pesara.

1 comment:

  1. Maaf ye cikgu, sy ni pon cikgu.sy pon pelik la nape la k'jaan tkot sgt bg bonus ke..??tkot duit drang hbis kot..ataupun menteri kewangan yg skang ni magkuk hayun yg xtau psal ekonomi tp blagaka mcm pndai..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails