8.28.2010

Kecanggihan Teknologi Terkini

Tengok rumah dipecah menerusi iPhone....

DALLAS, Amerika Syarikat - Seorang lelaki yang sedang bercuti 2,253 kilometer (km) dari rumahnya di sini menghubungi talian kecemasan 911 setelah dia melihat skrin pada telefon bimbit iPhone yang menunjukkan dua perompak memecah masuk ke kediamannya itu untuk merompak, lapor sebuah akhbar semalam.

Lelaki itu, Vince Hunter menggunakan peralatan iCam yang berharga £2.60 (RM8.17) menyebabkannya boleh memantau penceroboh walaupun dia tidak berada di rumahnya baru-baru ini.

Dia mendapat maklumat mengenai pencerobohan itu selepas satu alat pengesan mendapati terdapat pergerakan dalam rumah menyebabkan alat tersebut menghantar mesej amaran kepadanya.

Hunter turut melihat kejadian di rumahnya itu menerusi iPhone yang menunjukkan dua perompak memakai sarung tangan manakala cermin pintunya pecah selepas dibaling dengan batu.

Dia yang berada di Connecticut untuk melawat ibu bapanya kemudian menghubungi talian 911 setelah melihat kejadian tersebut.

Dua perompak itu kemudian melarikan diri tanpa sempat melarikan barangan setelah beberapa anggota polis tiba di rumah tersebut. - Agensi

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails