9.18.2009

Tun Dr Mahatihir Terasa Hati Dengan umno

Selipar: Mahathir sedih dikecam Umno

Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak sedih atau marah dengan cadangan seorang anggota MIC agar gambar beliau dikalung selipar.

Bekas perdana menteri itu berkata beliau tidak merasakan apa-apa dengan kecaman tersebut kerana "bukan saya jadi apa-apa".

Ini kerana kecaman itu datang daripada anggota parti lain dan iannya tidak merugikannya, katanya kepada Bernama di sini.

Sebaliknya, Dr Mahathir berkata, beliau amat sedih dan marah sekiranya kecaman datang daripada anggota Umno sendiri seperti yang pernah berlaku.

"Ini bukan kali pertama saya dikecam. Dulu orang dah lupa macam mana pemimpin Umno kecam saya.

"Nazri (menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz) dan menteri besar Kedah dahulu nak buang saya daripada Umno.

"Tapi masa itu tak ada siapa bagi reaksi apa pun. Tak ada orang berani cakap apa," katanya.

Dr Mahathir berkata: "Tiba-tiba saya jadi popular. Orang semua pertahankan saya.

Biasalah Tun..... Itu dah jadi makanan orang UMNO. Budaya 'BODEK'!!! Bila rasa membodek itu akan mendapat sesuatu, maka berduyun-duyunlah orang UMNO akan bercakap tentang isu tersebut.

Masing-masing menunjukkan kejantanan dan kebernasan idealah kononnya. Tapi bila sesuatu isu itu tidak ada apa-apa kepentingan kepada mereka, maka mereka akan membisu dan yang lebih malang mereka akan menyebelahi pihak yang dirasakan memberi keuntungan kepada mereka. Itulah sebenarnya yang berlaku terhadap Tun sendiri. Kami hanya mampu bersimpati aje lah ...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails