9.30.2010

Isu Pemberian Wang Warga Emas PP : Pandanglah Dari Sudut Islam..

Janganlah pandang dari sudut politik @ kepentingan politik....

Pagi tadi Wak berkesempatan membaca akhbar Berita Harian di lobi hotel sebelum pergi makan nasi dagang di sebuah gerai (ketika ini sedang berbengkel di Kuala Trengganu). Wak tertarik dengan isu yang Wak baca di muka hadapan yang bertajuk "40 pulangkan wang didakwa hasil judi".


SEBAHAGIAN daripada 40 penerima bantuan kerajaan Pulau Pinang 
memulangkan RM100 yang diberikan kerana kesal dana sumbangan itu dikatakan 
diperoleh daripada sumber judi pada satu majlis khas 
di Pusat Khidmat ADUN Penaga, Kepala Batas, semalam.

Boleh baca lanjut di sini


Wak sekadar gelengkan kepala dan tersenyum sinis... Nak gelak pun ada tengok perangai orang Melayu yang sudah semestinya beragama Islam. Sebab sebelum ini Wak dah baca pandangan Dr Asri Zainul Abidin dalam malaysiakini online yang bertajuk "Dr Asri: Bantuan k'jaan Pulau Pinang tidak haram" bertarikh 27 September 2010.


Boleh baca lanjut di sini

Hari ni jugak Wak berkesempatan membaca pandangan Ustaz Zaharuddin Abd Rahman dalam blog beliau yang bertajuk "Perlukah Memulangkan Wang Sumbangan Kerana Ia Hasil Judi?" bertarikh hari ini 30 September.


Boleh baca lanjut di sini

Selepas Wak baca ketiga-tiga berita dan artikel di atas, kesimpulan yang boleh Wak buat.... "Inilah perjuangan segelintir manusia yang berkepentingan politik mengatasi segala-galanya. Membuat sesuatu itu tanpa merujuk kepada hukum hakam Islam atau pandangan dari orang yang berilmu."

Tepuklah dada... tanya iman.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails