5.31.2010

Logo Halal 'Cap Ayam'

Mana peginya penguatkuasaan....

Gambar kat bawah nie Wak ambik kat Mydin MITC Melaka. Memang le benda nie setakat kentang segera.. bukannya ayam macam kat Tesco yang kena saman RM1.6 juta tuuu..(klik di sini)


Tapi isunya macamana cop halal nie boleh digunakan sewenang-wenangnya oleh syarikat pengeluar makanan kat negara kita yang mengaku menjadi hab halal antarabangsa. Dan satu lagi isu.. bagaimana pihak pengurusan Mydin yang diterajui oleh orang Islam boleh terlepas pandang dengan perkara seperti ini.

Jangan pandang sebelah mata... Bukan apa, takut nanti keluar kat paper syarikat Mydin kena saman berjuta ringgit kerana menjual barangan yang diragui tentang kehalalannya.... Tolong hormati hak dan perasaan pengguna terutama yang beragama Islam!!!

Wak berharap semua pihak terutama supermarket2 yang besar dan ternama perlu peka dengan logo halal yang digunakan pada barangan yang dipasarkan. Sama-samalah kita memperjuangkan hak kita sebagai pengguna. Jadikan kes di TESCO sebagai pengajaran kepada kita semua agar isu Halal ini tidak dipandang remeh...

p/s : Wak telah menghantar email kepada pihak pengurusan HQ Mydin supaya mengambil tindakan dalam isu logo halal yang digunakan oleh pengeluar makanan segera tersebut. Jadilah pengguna yang perihatin!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails