10.06.2009

SIPMA III 2009

Kesibukan yang menggila...

Rasanya dah lama Wak tak bukak blog sendiri.. Wak mula cuti memblogger sebelum Hari Raya ari tuu. Barulah la ni dapat memblogger sekejap.

Habis je cuti raya, Wak sibuk terlibat dengan SIPMA III (Sukan Institusi Pendidikan Malaysia). Dari sesi latihan yang bermula dari 29 September hinggalah 11 Oktober 2009. Pesta SIPMA bermula pada 12 hingga 16 Oktober.

Kontijen MASKOM (Majlis Sukan Kolej Komuniti) berkampung di Komplek Rakan Muda Klang. Lebih kurang 200 atlit dan pegawai termasuk Wak bersama-sama duduk kat kompleks sukan ni.

SIPMA kali ni akan berpusat di sekitar KL dan Selangor dan berpusat di Komplek Sukan Bukit Jalil. Kontinjen MASKOM akan mula bergerak dari kem Rakan Muda ni pada petang Jumaat dan juga pada pagi Sabtu ini.

Wak terlibat dengan pasukan badminton MASKOM yang terdiri dari 10 orang pemain dan empat orang pegawai termasuk seorang jurulatih profesional. Banyak ilmu dan pengalaman yang Wak dapat dari jurulatih terutama dalam mengendalikan sesi latihan badminton. Sebenarnya Wak dah ada lesen jrulatih badminton tapi baru Level 1.

Pengalaman selama lebih kurang 3 minggu ini amat bermakna dalam misi dan visi Wak untuk menerapkan sukan badminton ke dalam jiwa anak-anak Wak. Bukan tinggi sangat harapan kepada anak-anak, sekadar menggalakkkan dio orang ni aktif bersukan supaya dapat mengisi masa lapang dengan riadah yang sihat.

Mungkin setelah tamat SIPMA. Wak akan kembali aktif memblogger. Malam ni pun Wak gagahkan jari jemari ini untuk menaip, itupun pinjam pc dan broadband member....

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails