5.17.2013

RAHSIA Shamsul Iskandar Dapat Tewaskan Ali Rustam Kini Tersebar

Muhammad Ali menang dengan Frazier, kalah dengan Shamsul...
 


Ketua Pemuda PKR Shamsul Iskandar Mohd Akin orang yang bertanggungjawab mengejutkan banyak pihak dengan menumbangkan bekas Ketua Menteri Mohd Ali Rustam di Bukit Katil dalam pilihan raya umum 5 Mei lalu.

Keputusan itu menyebabkan Ali (kanan), ketua menteri untuk tiga penggal melangkah daripada Dewan Undangan Negeri (DUN) dengan penuh tidak bergaya.

Keputusan itu juga menyebabkan ramai orang tertanya-tanya, apa resipi Shamsul sebagai underdog, ditambah lagi dengan rekodnya yang tidak menarik setelah tewas pada 2008 di Tangga Batu dan 2009 di Dungun.

"Ketika berkempen, saya bergurau, pada tahun 1974 terdapat perlawanan tinju - perlawanan terhebat di abad ini antara (juara heavyweight) Muhammad Ali dan Joe Frazier. Pada masa itu Frazier tewas.

"Pada 2013 Muhammad Ali lawan lagi. Tetapi kali ini Shamsul Iskandar menang," katanya dalam sebuah forum semalam, mengundang ketawa kira-kira 200 peserta.

Bukit Katil kawasan campuran dengan 53 peratus pemilih berbangsa Melayu, 41 peratus Cina dan enam peratus India. Shamsul menang dengan majoriti of 5,447 undi.
- Malaysiakini

2 comments:

  1. Rakyat sudah jenuh dengan pemimpin tahap perompak...itu aje sebabnya, dan Rakyat sudah tak nak pemimpin tahap bahalol yang ada ramai buat masa kini.

    ReplyDelete
  2. Orang tau a0pa yang kita buat jangan ingat orang tak apa yang kita buat .

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails