5.17.2012

Mari Ramai-ramai Ke Seri Perdana Makan Kuetiau



Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin Abu Bakar menyuarakan perasaan tidak senang terhadap "protes punggung" depan rumah Pengerusi Bersama BERSIH S Ambiga kelmarin kerana masih terdapat kaedah lain untuk meluahkan perbezaan pendapat.

Sebagai contoh, katanya, beliau sendiri sudah berdebat dengan Ambiga berhubung isu berkaitan pilihan raya dan tidak perlu berkumpul membantah depan rumah bekas presiden Majlis Peguam itu.

Khairy bimbang ia merebak menjadi balas membalas tidak berpenghujung dan menjadi bahan ketawa di seluruh dunia. "Jika tidak, perkara ini tak akan habis. Jual burger depan rumah Ambiga satu hari, jual tose depan rumah IGP (ketua polis negara) beberapa hari kemudiannya.

"Mungkin jual kuetiau depan Seri Perdana (kediaman perdana menteri) minggu berikutnya. "Perkara ini tidak masuk akal dan kita akan menjadi bahan ketawa dunia... Harap kita semua lebih matang dalam berpolitik," katanya dalam sidang media selepas melancarkan Auto Forum 2012 di Kuala Lumpur hari ini.

Nie le kesan dari kenyataan Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Khalid Abu Bakar yang mengatakan bahawa peniaga boleh berhimpun dan berniaga di hadapan rumah Ambiga, ketua badan bukan kerajaan (NGO), selagi mereka tidak mengganggu ketenteraman awam. 


Selagi tak mengganggu orang awam... So tak salah kalau mereka tak buat kacau. Lepas nie kalau ada orang nak bagi tosai percuma depan rumah Timbalan IGP kat Ampangan jangan marah Datuk Seri.... Kalau boleh sediakan le air minuman ringan... Tak pun orang Melayu minum air suam jeee... 


Kadang-kadang harap pangkat je tinggi tapi otak cetek... Lebih cetek dari otak lembu yang duduk kat kondo. Hambik kauw!!!!!!

1 comment:

  1. pasar mlm IKHLAS(Mamak umno)dibatalkan....hahahahaha..mesti berahim katak suruh batal.

    kalau berani buat lagi la lawak bodoh mamak umno.

    kita akan buat kempen BERSIH Versi Makan Burger kat rumah ambiga...

    kalau berani tunggu peserta BERSIH nak dtg beribu2 org nak makan burger lembu fidlot umno tu !

    dgn yg buat burger sekali kita makan.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails