6.02.2009

Bumbung Stadium Runtuh : "SATU LAGI PROJEK KERAJAAN BARISAN NASIONAL"

Kejadian Bumbung Stadium Runtuh Memalukan Negara..

Wak baru balik dari sesi latihan badminton kat Politeknik Shah Alam. Sesi latihan bermula pada hari semalam dan petang tadi baru habis. Dalam perjalanan balik ke Melaka Wak dengar berita Radio Sinar yang menyatakan Stadium Sultan Mizan Kompleks Sukan Gong Badak runtuh.

Kejohanan Sukan Staf Antara Universiti2 Malaysia akan bermula esok sehingga 13 hb Jun dan Universiti Malaysia Terengganu menjadi tuan rumah karnival sukan yang ke 34, 2009.

Wak cuma jadi pak sebok jee... wakil badminton untuk Kementerian Pengajian Tinggi. Rombongan KPT bergerak malam ni tapi Wak gerak lambat sikit. Bawak family sekali. Jalan-jalan cari makan sempena cuti sekolah.

Nasib baik bumbung stadium runtuh hari niii... Kalau ditakdirkan esok time majlis perasmian kejohanan sukan ni, sudah pasti ada kemalangan jiwa yang akan berlaku.

Apapun kejadian bumbung utama Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin yang runtuh pagi ini amat memalukan negara dan pastinya kerajaan BN. Sebab apa.... perasan tak ayat nii "SATU LAGI PROJEK KERAJAAN BARISAN NASIONAL".

Kalau kita perasan, ayat ni biasa kita jumpa terpampang kat papan tanda bagi projek-projek yang dibina oleh pihak kerajaan yang memerintah. So, ketika stadium ni dibina, kerajaan mana yang memerintah??? Apa lagi bro... BN dan MB ketika itu Idris Jusoh.

Dalam kejadian pada kira-kira pukul 9.30 pagi itu, hampir 60 peratus struktur bumbung bahagian hadapan kiri dan kanan stadium berkenaan sepanjang 400 meter runtuh menyebabkan besi serta serpihan bumbung jatuh ke bahagian tempat duduk.

Dipahamkan bahawa stadium berharga RM292 juta itu baru siap setahun lepas dan dirasmikan oleh Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin pada 10 Mei tahun lepas. Ia menjadi mercu tanda Terengganu dan gelanggang bagi beberapa acara utama pada Sukan Malaysia (Sukma) 2008.

Tapi apa nak buat.... Siasat le jangan tak siasat!!!! Rakyak sedang memerhati apa yang sedang berlaku ini.... yang pastinya "Satu Lagi Projek Kerajaan Barisan Nasional" tersungkur ke bumi.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails