6.05.2009

Berhati-hati Dengan 'Bibik'

Datuk rugi RM4j, 2 bibik dicari...

Wak dah banyak dengar cerita pasal kerenah bibik nie.. Macam-macam cerita ada. Tapi yang banyaknya lebih kepada cerita yang negatif. Tu lah sebabnya Wak sendiri tak pernah ambik bibik.

Masa anak yang ke tiga nak lahir hari tu ada plan nak ambik bibik tapi rasa macam tak percaya dengan bibik ni. So terpaksalah hantar anak ke pusat asuhan. Cuma anak yang ke empat ni suruh adik yang baru habis SPM duduk rumah untuk menjaga anak-anak. Bayar gaji kat dia...

Tapi tak tau pulak sampai bila... Karang kalau adik ni nak sambung belajar, terpaksalah hantar anak-anak ke pusat asuhan.

Bila baca berita bibik larikan harta datuk sampai RM4 juta ni, lagilah tak percaya kat bibik. Mengalahkan perompak bank. Bayangkan bibik ni bila balik Indon bawak harta berjumlah RM4 juta, jadi orang terkaya kat Indon.... Sabor je lah!

KUALA LUMPUR 4 Jun – Seorang ahli perniagaan bergelar Datuk kerugian hampir RM4 juta apabila barang berharga miliknya dan keluarga hilang daripada simpanan di kediamannya di Bukit Tunku di sini.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Wira Muhammad Sabtu Osman ketika dihubungi hari ini mengesahkan kejadian itu.

Dua pembantu rumah yang bekerja di kediaman ahli perniagaan berkenaan kini dicari polis bagi membantu siasatan.

Sumber memberitahu, kejadian dipercayai berlaku ketika ahli perniagaan yang berusia 45 tahun itu sedang bercuti di luar negara dan hanya menyedari kehilangan itu selepas pulang ke tanah air Isnin lalu.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails