8.10.2009

UMNO Masih Ditakuk Lama

Menyerang Anwar dengan mendakwa 'Pengkhianat Melayu"

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah pengkhianat Melayu yang dibuktikan menerusi beberapa tindak tanduknya selama ini. Tindakan Ketua UMNO Bahagian Pagoh itu menggelar Anwar sebagai pengkhianat perjuangan orang Melayu ketika merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Sri Gading, Ahad lalu.

Ramai dikalangan UMNO menyokong ketegasan Timbalan Presiden UMNO itu yang tidak akan memohon maaf atau menarik balik kenyataannya ke atas Anwar walaupun pemimpin pembangkang itu bakal mengambil tindakan saman RM100 juta ke atasnya dan Utusan Malaysia.

Antara sokongan yang dibuat oleh bahagian-bahagian UMNO adalah seperti berikut :

1.UMNO Bahagian Johor Bahru yang bersidang semalam sebulat suara melabelkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai ‘pengkhianat bangsa.’

Suasana mesyuarat bertukar dramatik apabila perwakilan mula bangun satu persatu sambil mengangkat tangan dan melaungkan ‘Anwar pengkhianat bangsa!

2.Pemuda UMNO Bahagian Balik Pulau mengemukakan Memorandum Menentang Pengkhianat Melayu yang ditandatangani lebih 160 ahlinya sebagai sokongan kepada Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

3.Pemuda UMNO Pahang berikrar akan menyokong Muhyiddin dengan kira-kira 38,000 ahli dari seluruh negeri sanggup menjadi saksi bahawa kenyataan Muhyiddin itu adalah benar.

4.Pemuda UMNO Bahagian Kota Tinggi minta Muhyiddin jangan tunduk kepada tekanan Anwar.Ketua Pemuda UMNO bahagian itu, Roszaini Jahari berkata, memorandum itu antara lain meminta agar Muhyiddin tidak tunduk kepada tekanan Anwar.

Dan banyak lagi bahagian-bahagian UMNO yang lain akan menuruti langkah menyokong bahawa Anwar adalah 'Pengkhianat Melayu".

Inilah yang Wak rasa perjuangan UMNO masih lagi ditakuk lama. Tiada perubahan walaupun pemimpin-pemimpin UMNO kebanyakkannya telah berubah selepas di bawah tampuk Presiden UMNO yang baru selaku Perdana Menteri... Selepas pemerintahan lebih 100 hari DS Najib dengan membawa slogan '1MALAYSIA!'

Menyerang secara peribadi Anwar dengan menyatakan bahawa beliau seorang pengkhianat Melayu yang dicetuskan oleh Timbalan Presiden UMNO adalah satu strategi yang akan memakan diri.

Apa yang terjadi sekarang ini sokongan padu yang diberikan oleh kalangan UMNO. Dan senario ini sebenarnya tak lebih dari 'syok sendiri' atau sandiwara juak-juak UMNO untuk mengampu pemimpin atasan mereka sahaja. Mereka masih mengamalkan politik busuk dengan menuding jari kepada orang lain tanpa melihat kelemahan diri sendiri.

Kalaulah ini strategi UMNO untuk menawan hati pengundi muda terutama dalam menghadapi PRU-13, maka janganlah bermimpi disiang hari untuk menawan negeri yang telah berada di tangan Pakatan Rakyat. Silap haribulan akan ada lagi negeri atau negara yang terlepas dari genggaman UMNO itu sendiri.

Dengan mencanang satu negara bahawa Anwar Pengkhianat Melayu sebenarnya ia akan membuka minda terutama jenerasi muda untuk melihat lebih jauh dari pemikiran orang-orang UMNO itu sendiri yang takut dengan manusia bernama Anwar.

Perlu diingat!!! Bukan semua Melayu itu UMNO. Cuma yang pastinya semua UMNO itu Melayu. Orang cerdik akan berfikir... 'Pengkhianat Melayu' atau 'Pengkhianat UMNO". Apa yang jelas Pengkhianat kepada UMNO,bukan beerti pengkhianat kepada Melayu, Melayu bukan UMNO.Pengkhianat pada BN, bukan beerti pengkhianat kepada Negara.BN bukan Malaysia dan Malaysia bukan BN....

Moralnya.... orang UMNO berpolitik masih ditakuk lama. Tiada anjakan paradigma dalam mendukung perjuangan Melayu yang sering dilaung-laungkan. Sudah pastinya agenda mengatakan Anwar Pengkhianat Melayu akan menjadi slogan perjuangan UMNO dan yang pastinya akan menggegar seluruh negara.

Mereka merasakan mereka telah berjaya membawa semua orang Melayu membenci insan bernama Anwar, tapi sebaliknya rakyat sedang memerhati gelagat kebudak-budakkan pejuang-pejuang UMNO yang langsung tidak menunjukkan kematangan mereka. Dan yang paling sadis sebenarnya UMNO telah ketandusan idea dan lebih malang lagi ahli-ahli UMNO ini sedang menggali kubur untuk UMNO itu sendiri.

Itulah bezanya politik orang China... Walau mereka berbeza parti politik dan berbeza pandangan, Walau dalam apa isu sekalipun, kita tidak akan mendengar dari mulut mereka untuk menghina bangsanya sendiri.

Berubahlah orang UMNO... Rakyat dah muak dengan permainan politik kalian semua.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails