8.05.2009

GMI: Peserta demo dapat 'imbuhan'

Susulan kenyataan Rais Yatim...

Wak terharu bila membaca ulasan dari Pengerusi GMI. Rais Yatim dan orang yang sepemikiran dengan beliau perlu muhasabah diri. Jangan memandang sesuatu isu itu hanya dari sudut kepentingan dunia sahaja, tetapi apa yang lebih penting dari itu adalah merujuk kepada Hukum Allah.

Allah sendiri telah menyediakan sekelian manusia dengan janji syurga dan neraka yang mana kita semua akan di hitung amalannya sebelum di tempatkan samada di syurga atau neraka. Walaupun Allah itu maha mengetahui, namun masih juga mengadili sekelian manusia di alam akhirat nanti.

Mengapa kita manusia begitu berani dengan melahirkan satu undang-undang yang tidak membicarakan mereka sebelum menahan mereka dengan menggunakan tiket ISA. Semuga Allah memberikan kita semua hidayah bagi menilai samada hukum buatan manuasia itu harus diteruskan atau perlu dimansuhkan.

Nilailah dengan merujuk kepada hukum Allah dan jangan menilai mengikut nafsu membabi buta sahaja. Sesungguhnya Allah itu maha pengampun....


Pengerusi Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) Syed Ibrahim Syed Noh mengakui peserta demontrasi membantah akta kontroversi itu Sabtu lalu mendapat "imbuhan".

"Ya, memang mereka mendapat imbuhan. Imbuhannya adalah pahala daripada Allah. Mereka mahu menyeru kepada keadilan dan mahu kezaliman dimansuhkan.

"Semua yang datang atas sebab keprihatinan dan kesedaran yang tinggi untuk menegakkan keadilan dan mencegah kemungkaran, kezaliman,” katanya kepada Malaysiakini.

"Sesiapa yang menyatakan mereka mendapat imbuhan, sila kemukakan bukti, jangan cakap sahaja, tak baik. Nanti diazab oleh Allah."

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails