8.25.2009

Selamat Mengundi Penduduk Permatang Pasir

UBN sekali lagi diuji...

Hari ini adalah penentuan samada BN atau PAS yang akan memenangi kerusi DUN Permatang Pasir. Sekali lagi kita melihat kepimpinan DS Najib diuji dalam pilihanraya kecil dimana rekod sebelum ini menyebelahi Pakatan Rakyat.

Apakah nasib UBN di Permatang Pasir akan menunjukkan satu kejutan atau hanya sekadar memberikan mimpi ngeri sekali lagi terutama dikala ia teramat memerlukan kemenangan dalam pilihanraya kecil.

Proses pengundian bagi pilihanraya kecil DUN Permatang Pasir bermula dengan 39 saluran di sembilan pusat mengundi dibuka di lapan pusat pengundian mulai jam 8 pagi ini.

Calon PAS, Mohd Salleh Man akan mempertahankan kerusi DUN tersebut ekoran kematian penyandangnya dari parti tersebut, Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman, 63, kerana sakit jantung pada 31 Ogos lalu.

Beliau berdepan dengan calon BN, Rohaizat Othman. Seramai 20,290 pemilih berdaftar layak mengundi hari ini untuk memilih wakil rakyat yang baru mereka.

Mereka terdiri daripada 72.36 peratus adalah pengundi Melayu, 25.85 peratus Cina, 1.63 peratus India dan 0.16 peratus lain-lain keturunan.

Mohd Salleh, 52, merupakan pesuruhjaya PAS Pulau Pinang manakala Rohaizat, 38, adalah setiausaha Umno bahagian Permatang Pauh. Bagaimanapun, kedua-dua calon itu tidak mengundi di kawasan Permatang Pasir.

Lapan pusat mengundi itu dibuka di SJKC Lay Keow Permatang Pauh, SMK Sama
Gagah, SK Permatang Pauh, SK Permatang Pasir, SK Bukit Indra Muda, SJKC Kubang
Semang, SK Seri Penanti dan Sek Rendah Islam Al-Masriyah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails