8.13.2009

UMNO Johor Buat Kerja Bodoh

Perhimpunan laungkan Anwar pengkhianat esok...

Wak bukanlah penyokong kuat DS Anwar Ibrahim. Hanya sekadar 'respect' beliau sebagai pejuang reformasi yang mempunyai ketahanan diri yang kental dalam mengharungi perjuangan politiknya.

Namun dalam entri kali ini bukan Wak nak bercerita tentang perjuangan DS Anwar Ibrahim. Tetapi ingin mempersoalkan tindak tanduk orang-orang UMNO terutama di negeri Johor (negeri kelahiran Wak leee) yang akan berhimpun dan dijangka 10,000 orang semata-mata ingin melaungkan 'Anwar Pengkhianat Bangsa!'.

Selepas itu objektifnya hanya satu... Untuk melihat berapa ramai pula yang DS Anwar akan saman. Disamping ingin mengampu dengan menyatakan sokongan kepada Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang melabelkan DS Anwar sebagai pengkhianat bangsa.

Yang Wak rasa lagi bertambah memalukan ialah Batu Pahat (Wak lahir kat Batu Pahat) dipilih sebagai tuan rumah dengan alasan di situlah pejuang kemerdekaan, Datuk Onn Jaafar pertama kali mengumpulkan orang Melayu untuk keluar beramai-ramai membawa sepanduk untuk menentang Malayan Union.

Persoalannya... ini ke cara orang UMNO Johor berjuang.. Memperjuangkan bangsa Melayu!!!! dengan menghentam peribadi orang lain tanpa dibuktikan betul atau tidak faktanya. Kalau betul DS Anwar itu seorang pengkhianat, buktikan melalui mahkamah. Bukankah itu cara yang dilaung-laungkan oleh para pemimpin UMNO....

Namun, apa yang kita lihat tidak ada sebarang kenyataan yang jelas apa dia pengkhianatan yang dibuat oleh DS Anwar. Semuanya berdasarkan satu perkara sahaja iaitu dengki terhadap Ketua Pembangkang itu sehingga beliau dituduh sebagai pengkhianat bangsa.

Sepatutnya UMNO tidak wajar menyerang individu untuk menarik perhatian masyarakat terhadap mereka dengan memburukkan DS Anwar Ibrahim, sebaliknya dasar parti yang perlu dikritik atau seumpamanya sekiranya ia tidak betul.

Dan yang pastinya dalam perhimpunan itu nanti akan ada perbelanjaan yang dikeluarkan. Persoalannya duit sape ekkkk???? Sewa bas nak bawak orang ke Batu Pahat, makan minum dia orang sape tanggung, buat sepanduk @ kain rentang, sewa tempat, sewa PA sistem, duit poket para peserta (korang pun sedia maklum... orang Umno ni tak de hulur tak buat kerja)dan macam-macam lagi lah....

Bukan ke semua nii kerja bodohh...... hanya kerana nak mengampu para pemimpin sanggup bergolok bergadai... Wahai orang-orang UMNO Johor terutama orang kampung Wak... Jadilah pejuang yang bermaruah dan bukan 'Pejuang Baruah!!'....


Wak nak petik apa yang Tok Guru Nik Aziz kata :

"Sejahil-jahil orang Arab Jahiliah pun dia tak kata Nabi Muhammad ni penghianat bangsa, sebaliknya sebagai orang yang memperbodohkan pemimpin kami, itu saja tak ada pun sebut pengkhianat bangsa, ujarnya lagi.

Sambungnya lagi, masaalah bangsa itu hanya akan timbul setelah masyarakat itu sendiri yang membangga-banggakan bangsanya, sedangkan seruan bangsa di Padang Mahsyar nanti tidak wujud.

Tambahnya, sekiranya bangsa cukup berharga di sisi Allah, tentu sekali bangsa Arab lebih berharga dari Melayu.

Menurutnya, kerana Anwar bersama Pakatan Rakyat dan semakin diterima rakyat, menyebabkan mereka takut dan cara yang difikirkan sesuai bagi mereka ialah menyerang ketua pembangkang itu secara peribadi.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails