5.07.2009

PERISTIWA MEMALUKAN DI DUN PERAK

Kemuncak percakaran antara dua pihak berebut jawatan ‘Speaker Dewan’…

Persidangan dewan negeri Perak bersambung pada pukul 2.15 petang. Peristiwa perebutan untuk menjadi speaker dewan terus berlaku di antara R Ganesan dan V. Sivakumar.

Suasana kelam-kabut dan tidak menentu di dalam bangunan tersebut. Saling tolak-menolak dan tumbuk-menumbuk, beberapa ADUN kelihatan nerdiri di atas meja.

Bebarapa pegawai polis masuk ke dalam dewan DUN bagi menenangkan keadaan, dengan disambut jeritan ADUN Pakatan agar mereka meninggalkan dewan.

Pada waktu yang sama, wakil-wakil rakyat pula berusaha membuang keluar V Sivakumar dari tempat duduk Speaker - tetapi beliau masih dikelilingi oleh beberapa ADUN Pakatan.

Kumpulan "pegawai" mengelilingi tempat duduk Speaker - kini diambil alih oleh R Ganesan - untuk mengawal keadaan.

Sekumpulan lelaki berjaket, dengan tag nama "pegawai", yang dilaporkan anggota polis mengheret V Sivakumar dan memaksanya keluar dewan.

Usaha pengawal dewan dan kakitangan DUN mengalihkan V Sivakumar dari tempat duduknya dibantah oleh Speaker tersebut dan sekumpulan ADUN Pakatan Rakyat.

Tepat jam 3.10 petang, R Ganesan, speaker baru lantikan BN, memulakan persidangan dewan dengan meminta seorang pegawai DUN membacakan doa.

Speaker itu kemudian menangguhkan dewan bagi menunggu keberangkatan tiba Pemangku Raja Perak, Raja Nazrin Shah.

Nota : Patut la kat luar sana banyak kes ragut, edar ganja @ dadah bertan-tan... Kes samun tak kira tempat..... Negaraku oh negaraku yang ku cintai... Poning kepalo den... Tak dapek den nolong!!!!!! Wak tak sabar nak nengok berita kat TV3... Gerenti molotop!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails