12.09.2010

Diskaun 50% Saman PDRM Sehingga Hujung Bulan

Salam...

Wak baru sahaja melangsaikan bayaran saman PDRM (kesalahan Had Laju). Dapat diskaun 50%... Dari RM 300 dah jadi RM152 (Servis charge Myeg). Bayaran menggunakan kemudahan di Myeg... Mudah! Pantas! Tak perlu nak berebut-rebut ke Balai Polis...

Resit pun boleh print serta merta... Apa nak susah payah bersesak-sesak kat Balai Polis... Gunakanlah kemudahan internet... Maklumat dihujung jari!!!

Kena ingat semua... Diskaun 50% nie sampai hujung bulan sahaja. Rebutlah peluang yang diberikan ini... Sekurang-kurangnya diskaun yang diberi tuu bolehlah buat bajet untuk persiapan anak-anak ke sekolah.

Untuk mendapatkan kemudahan di Myeg klik di sini

Orang ramai serbu balai polis..



IPOH – Sejak kadar diskaun saman trafik Polis Diraja Malaysia (PDRM) diumumkan pada 1 Disember lalu, Unit Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ipoh di sini tidak menang tangan melayan pengguna yang ingin menjelaskan saman tersebut.

Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias berkata, setiap hari hampir 300 pengguna datang untuk berbuat demikian.

Ekoran itu, katanya, pihaknya berjaya mengutip bayaran saman sebanyak RM1 juta dalam tempoh berkenaan.

“Purata kutipan bayaran saman di Unit Trafik IPD Ipoh adalah RM35,000 sehari.

“Malah ada seorang pesalah saman trafik hadir untuk menjelaskan 50 keping saman sekali gus di sini beberapa hari lalu,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas meninjau perjalanan pembayaran saman trafik oleh orang ramai di Unit Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ipoh di sini semalam.

Azisman berkata, beliau percaya kesesakan unit trafik itu berkaitan dengan pengumuman tawaran kadar diskaun sehingga 50 peratus ke atas saman trafik PDRM baru-baru ini.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails