7.31.2010

Burung Macaw Zoo Melaka Ditemui

Burung bertandang ke Taman Seri bayan, Melaka....

Petang semalam ketika Wak balik dari ofis, anak Wak bagi tau ada burung cantik kat atas bumbung rumah. Wak pun tengok burung tuuu... memang cantik dan jinak. Yang Wak tau burung tuu species burung kakak tua macam yang kat zoo Melaka.

Dalam kepala Wak mungkin burung nie terlepas dari zoo agaknya. So sorang member kat taman tuu telepon zoo Melaka. Memang sah!! Burung nie kepunyaan zoo Melaka yang dilaporkan hilang kena curi. Pihak zoo kata sesape yang dapat tangkap burung nie dan pulangkan ke pihak zoo, akan mendapat imbuhan sebanyak RM10 000.

Wah lumayan.... Wak pun berpakat dengan member untuk menangkap burung yang dipahamkan dari jenis macaw (Brazil). Member nie pun panjat bumbung rumah dua tingkat sementera Wak tunggu kat bawah. Jiran-jiran dah penuh kat lorong jalan SB 2.



Lebih kurang dalam pukul 6.45 petang barulah Wak dapat menangkap burung macaw yang terbang rendah ke tanah. Wak kurung burung nie kat dalam sangkar dawai sambil menunggu pihak zoo Melaka datang untuk mengambil burung tersebut.



Lebih kurang pada pukul 8.00 malam, pihak zoo Melaka datang untuk mengambil burung macaw tersebut. Wak pun bertanya kepada pegawai zoo yang berkenaan tentang imbuhan yang ditawarkan oleh pihak zoo. Pegawai tersebut memberitahu bahawa jika ada apa2 imbuhan, pihak zoo akan menghubungi kita orang.

Riuh se taman yang mengatakan kami berdua bakal mendapat saguhati RM 10 000. Andainya benarlah apa yang diberitakan memang rezeki kamilah..... Rezeki menyambut awal Ramadan agaknya.

Kalau tak de.... Mungkin bukan rezeki kami kott..... Amal jariah !!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails