3.28.2009

BILA SI KHAIRY BERUCAP

Pagi tadi dalam ucapan sulong sebagai Ketua Pemuda UMNO....

Wak perasaan semasa Pengerusi tetap mempersilakan Khairy Jamaludin untuk menyampaikan ucapan, ada suara-suara sumbang 'mengeboo' dari perwakilan yang tak senang dengan Ketua Pemuda UMNO yang baru nii.

Pengerusi siap menyuruh para sidang hadirin bertenang. Wak nampak ada sesuatu yang tak kena dengan perlantikkan beliau sebagai Ketua Pemuda. Memanglah ada pertembungan antara penyokong Mukhriz dan Khairy terutamanya kita dapat lihat selepas pengumuman si Khairy menang dalam pengiraan undi jawatan Ketua Pemuda tempohari di PWTC.

Ingat kekecohan kat PWTC temmpohari dah reda... Rupanya masih membara. Ini petanda yang kurang baik kepada Pemuda UMNO dan sekaligus menjejaskan UMNO itu sendiri.

Apatah lagi dengan ditambah kenyataan dari mantan Perdana Menteri Dr Mahatihir dalam blognya. Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak menghadiri majlis perasmian perhimpunan agung Umno semalam kerana Pemuda Umno secara langsung dan terbuka, merestui politik rasuah.

Beliau yang juga mantan presiden Umno itu berkata, hukuman yang dijatuhkan ke atas orang berkenaan tidak setimpal dan tidak adil "kerana orang lain yang didapati bersalah sama sepertinya, tidak dibenar bertanding".

"Tidak pernah terjadi orang yang dikenali dan diakui umum sebagai perasuah oleh Lembaga Disiplin, oleh parti dan oleh orang ramai, dipilih dan dijunjung tinggi sebagai ketua." Sehubungan itu, Dr Mahathir berkata, pergerakan tersebut telah merosakkan imej Umno dan imej orang Melayu sendiri.
Dr Mahathir berkata, beliau juga hairan kenapa lebih enam jam diperlu untuk mengira hanya 790 undi.

"Apakah pengira undi tidak tahu kira? Atau apakah sesuatu sudah diusahakan untuk menjayakan menantu Perdana Menteri.

"Ini menjadi soalan bukan daripada saya seorang tetapi oleh semua orang ramai. Tak usahlah Perdana Menteri bercakap berkenaan dengan menolak rasuah kerana menantu yang perasuah diberi keistimewaan luar biasa.

"Ini juga menghakiskan lagi kepercayaan rakyat kepada Umno."

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails