1.18.2009

Pilihanraya Kecil P036 : PAS menang majoriti 2,631 undi


Wak dapat keputusan jam 9.30 malam sewaktu menonton TV Awani. Dah kira lambat la tuu. Keputusan terakhir PAS 32,883 undi manakala BN 30,252 undi dan Bebas 193 undi serta hilang wang pertaruhan.

Pilihanraya ke-12 sebelum ini Haji Razali memperoleh 32,562 undi, manakala Haji Mohamad Sabu 31,934 undi dan Maimun 685 undi.


Selepas tu ada pulak rancangan Awani Global dan seterusnya Wak menonton Analisis Khas tentang Pilihanraya P036 Kuala Terengganu. . Banyak pengajaran yang Wak ambil dari kedua2 rancangan tersebut. Antaranya Dato Kadir Jasin ada menyebut bahawa dalam keadaan sekarang ini Budaya GERTAK tidak lagi relevan untuk memastikan bahawa sesebuah Parti itu terus berkuasa. Wak senyum jeee… Teringat kata-kata seorang member yang mencabar Wak berhenti dari kerja kerajaan. Pasal ape dia cabar Wak.. lu pikir laa sendiri. Wak pun malas nak ulas banyak-banyak kat sini nanti kena black-list pulak... maklumlah, laa ni Wak kerja dengan kerajaan yang memerintah.


Syabas dan tahniah kepada PAS & PR, YAB Mohd Abd Wahid Endut dan semua pejuang-pejuang yang sanggup bekorban demi memertabatkan Bangsa, agama dan Negara.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails