1.17.2009

GURU INSPIRASIKU....

bersama Dr Nur di KUIS..

Tanggal 01 Disember 1994 adalah hari pertama Wak sah menjadi seorang GURU. Rasanya satu mimpi indah dalam hidup Wak kerana cita-cita untuk menjadi seorang GURU dari kecil lagi telah tercapai.

Apa yang terharunya melihat titisan air mata kedua orang tua, emak dan abah (abah telah pergi buat selamanya pada 3 Ogos 2006) .... sewaktu mula2 Wak melangkah masuk ke Maktab Perguruan Teknik Kuala Lumpur tahun 1993.

Banyak pengalaman pahit dan manis Wak lalui sepanjang menjadi insan bergelar guru. Dan yang sentiasa menjadi kenangan adalah sajak karya Dato' Osman Awang.... Itu sebab Wak titipkan sajak itu dipermulaan blog Wak nie....

Saban tahun setiap Hari Guru tiba, Wak akan sampaikan sajak Guru Oh Guru ketika di SMVKK @ SMTKK.... Bukan Wak ingin menyanjung diri.. tapi lebih dari itu sebenarnya Wak terkenangkan jasa cikgu2 yang mengajar Wak di zaman persekolahan (Sek Keb Seri Maimon - termasuk sekolah Agama & SMDS Pt Sulong). 'Terima Kasih Cikgu!!!!'

Tapi.... Wak berduka dalam gembira.... Tanggal 1 Mac 2003 menukar title Cikgu yang Wak ada. Wak berpindah mengajar di Kolej Komuniti Jelebu dan pada tanggal 1 Mac 2004 bertukar ke KKBBM sehinggalah sekarang.

Namun di mana bumi Wak pijak..... Guru adalah Inspirasiku! Terima kasih sekali lagi CIKGU!!!

Sungguh kami menyemai keladi

Keladi bergenang di pinggir tebat
Sungguh kami mengenang budi
Budi dikenang sepanjang hayat

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails