8.03.2011

Adakah Masih Dengan Alasan 'Kecuaian Teknikal'...

PAS: 1,100 PR dalam daftar pengundi S'gor....

Dah masuk angka 1000 penduduk tetap yang dah boleh mengundi... Nampaknya masa depan negara kita akan ditentukan oleh orang-orang Indon, Mat Bangla, Minah Vietnam dan pelbagai lagilah bangsa yang dengan mudahnya boleh mengundi di PRU-13 nanti.

Sama-samalah kita fikirkan demi masa depan anak cucu kita yang bakal mewarisi negara kita yang tercinta... Demi ketamakan kuasa , manusia-manusia kebejatan akhlak dan moral ini sanggup buat apa saje...

PAS mendakwa telah mengesan lebih 1,000 penduduk tetap (PR) di Selangor, yang telah dimasukkan ke dalam daftar pemilih yang layak mengundi, dan ini, menurut parti itu, mengukuhkan dakwaan bahawa masalah itu mungkin lebih daripada setakat 'kecuaian teknikal' Jabatan Pendaftaran Negara.

Selepas mengenalpasti kehadiran orang asing dalam senarai pemilih yang yang pengundi di Selangor, badan pemantau pilihan raya Pemuda PAS negeri itu, menggesa ahli di negeri-negeri lain supaya meneliti daftar tambahan pengundi yang disediakan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya itu (EC) di kawasan masing-masing.

"Di Selangor ada lebih kurang 1,100 nama penduduk tetap (PR) ini sedang dibantah oleh pihak PAS negeri dan PAS negeri-negeri lain juga diharapkan dapat meneruskan bantahan yang serupa," kata pengarah jabatan pilihan raya Dewan Pemuda PAS Malaysia, Mohd Sany Hamzah.

Semalam, PAS Wilayah Persekutuan mendakwa telah mengesan 52 kes penduduk tetap disenarai sebagai pengundi apabila mengemukakan bantahan kepada SPR Wilayah Persekutuan.

Sama seperti Malaysiakini yang mengesan seorang penduduk tetap bernama 'Mismah', setiausaha PAS kawasan Titiwangsa, Hedzer Ibrahim berkata pada jam 3 petang, 52 penduduk tetap tersebut telah dikategorikan sebagai warganegara Malaysia.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails