1.18.2011

Siapa Yang Gila....

Keyantaan yang di buat oleh Pengerusi FELDA yang baru, merangkap bekas naib presiden Umno, Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad dalam satu majlis makan malam.

"(Musyidul am PAS) Nik (Abdul) Aziz (Nik Mat) lagi gila. Dia kata DAP sudah memahami Islam. Kita sebagai Muslim, kadang-kala tidak berapa faham. Macam mana (pengerusi DAP) Karpal Singh dan (pemimpin veterannya) Lim Kit Siang boleh faham Islam dengan hanya berkawan dengan PAS untuk dua atau tiga tahun? Semua ini penipuan,” kata Isa.

Persoalannya.... Sape yang gila??? TG Nk Aziz rasanya tak duduk dalam majlis dengan hidangan minuman bir... Siap ada penari seksi. Walaupun si Isa Samad tu tak minum bir yang dihidangkan, tapi paling tidak pun mata tuu menjeling kat penari seksi.

Lagi satu halnya...ko  kata sebagai seorang muslim, kadang-kala tidak berapa faham!!! Bila dah tau tah berapa faham, belajor lah dengan orang yang faham... Orang yang ada agama... orang yang berilmu.... Nie tidak... Orang yang berilmu ko jadikan musuh... orang yang ada ilmu ko kata sesat... gila.... dan macam2 lagi. Dunia....dunia!!!!

Rakyat kini terbuka minda... Rakyat juga belajar sejarah.... Ramai orang baca sejarah termasuklah sejarah bekas naib presiden UMNO nie. Bukan calang2 jawatan yang dipegang suatu masa dahulu.... Sebelum menuduh orang lain GILA, baik cermin diri dulu....


Lebih 1,000 orang, kebanyakan mereka masyarakat Cina dijamu dengan makan besar dengan minum bir percuma sambil dihiburkan dengan tarian seksi sempena jamuan makan malam 1Malaysia di Tenang malam semalam.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails