6.05.2010

Doktor HKL Memang Betul-Betul Pakar

Tak sabar nak tunggu penghabisan cerita drama sadis nie....

1 Malaysia rasa bertuah kerana mempunyai doktor yang pakar sebagaimana yang kita lihat dalam kes perbicaraan Liwat II. Setiap hari dalam kes perbicaraan ini akan menunjukkan 1001 tanda tanya yang sukar untuk dijawab dengan akal yang waras.

Di tengah tengah kemarahan yang meluap luap kepada Israel kerana tindakan pengecut mereka ke atas kapal kemanusian, sedang berjalan pula perbicaraan drama kemanusian yang tidak kurang juga membangkitkan kemarahan sejagat.Urutan perbicaraan menampakkan satu demi satu kebobrokan "Yahudi"dan kini kes perbicaraan memasuki fasa keterangan forensik yang boleh mengubah hala tuju perundangan negara kerana mengatasi keutamaan lapuran perubatan yang sebelum ini diterima sebagai bukti utama kes kes seperti ini.

Keterangan doktor pakar melayu pula menunjukkan bahawa dia merupakan doktor terbaik dunia sehingga boleh membuat kesimpulan berlakunya tembusan dengan menggunakan pelincir sekalipun tidak ditunjukkan apakah jenis pelincir yang digunakan.Hebat Doktor pakar melayu 1Malaysia yang mungkin mampu mengatasi pakar forensik yang dibawa khas oleh pasukan pembela.

Doktor ini juga menunjukkan kehebatan beliau ketika mengatakan bukti yang ditemui adalah konsistan dengan keterangan saksi.Hebat kerana berjaya menghubungkan bukti bukti itu dengan semua kejadian seperti diceritakan saksi.Rasanya belum pernah ada seorang doktor perubatan yang mampu berbuat demikian sebelum ini.

Belum ada Doktor yang berani membuat kesimpulan sepertinya dalam kes kes sebelum ini.Hanya dengan penemuan lembapan yang kemudian dikenalpasti sebagai air mani dan lapuran jabatan kimia berhubung penemuan itu, doktor pakar melayu 1Malaysia sudah mampu membuat kesimpulan berlakunya tumbusan zakar yang konsistan dengan keterangan saksi dan dengan yakin mengatakan pelincir digunakan bagi mengelakkan sebarang kesan kecederaan.

Namun ketika mengikuti keterangannya pada hari pertama, terdapat beberapa perkara yang perlukan penjelasan lanjut.

Penemuan DNA 2 lelaki di jubur Saiful menimbulkan banyak spekulasi. DNA 2 lelaki tidak dihurai dengan lebih lanjut, tidak dinyatakan milik siapa DNA tersebut dan kenapa dalam kejadian liwat mesti perlu ada DNA 2 lelaki?

Begitu juga menemuan air mani di jubur Saiful, tidak disebut dengan jelas milik siapa air mani tersebut.

Jenis pelincir yang digunakan ketika liwat berlaku tidak dibuktikan dengan penemuan sample di jubur Saiful sebaliknya hanyalah satu andaian yang dibuat oleh doktor pakar melayu ini untuk sampai kepada kesimpulan yang dibuatnya.Satu yang belum pernah dibuat oleh mana mana doktor pakar dalam kes kes sebelum ini termasuk kes liwat I dulu.

Begitu juga soalan pendakwa tidak menyentuh masa yang diambil Saiful selama 2 hari selepas diliwat untuk mendapatkan pemeriksaan doktor.Jadi tidak dapat didengar maklumat dari doktor pakar melayu yang hebat ini mengenai bagaimana kelembapan di jubur Saiful yang disebutnya terdahulu boleh kekal di situ selepas 2 hari.Tidak dapat didengar bagaimana doktor pakar yang hebat itu menjelaskan bahawa air mani akan terus kekal lembap untuk beberapa hari.

Keterangan seterusnya sedang dibuat oleh doktor pakar hebat ini dalam sesi soal balas peguambela.Dan tidak sabar rasanya untuk mengetahui keterangan lanjut beliau dan menilai kemungkinan untuk menabalkan beliau sebagai doktor pakar terbaik negara.Jangan lupa selepas beliau ada 2 orang lagi doktor yang akan memberi keterangan.- Notan

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails