7.15.2013

Isu Mesir : NEGARA DAN AGAMA HANCUR APABILA KEBATILAN BERKUASA

Pasukan keselamatan mengarahkan Masjid Al-Azhar ditutup dan dilarang untuk solat Zohor hari ini (ahad) setelah ribuan ulamak Al-Azhar dijadualkan mengadakan muktamar di masjid berkenaan Zohor ini.
Pihak keselamatan juga melarang azan Zohor dikumandangkan,sesuatu yang tidak pernah berlaku dalam sejarah Mesir sejak penjajahan Perancis di Mesir, lapor Ikhwanonline.

Ulamak Al-Azhar dijadualkan mengadakan perarakan ke dataran Raba'ah selepas Zohor hari ini sejurus muktamar tamat yang akan bergerak dari Masjid Al-Azhar yang jaraknya lebih 20 km.

Anggota Kesatuan Ulamak Islam Sedunia, Dr.Jamal Abdul Hadi berucap di Masjid Al-Azhar hari ini dalam muktamar ulamak Al-Azhar menolak rampasan kuasa berkata, rakyat Mesir umumnya dan warga Mesir dari kumpulan Islam khasnya hari ini hidup dalam situasi "politik samseng".

Kumpulan Islam menurut beliau, menyertai demokrasi yang kemudian menyaksikan kehendak mereka dirampas. "Mereka bertindak atas nama demokrasi kononnya tetapi membubarkan Dewan Rakyat, Dewan Senat, membatalkan perlembagaan yang disahkan oleh rakyat dan menyingkirkan Presiden yang dipilih oleh rakyat."

Tegas beliau yang juga Pensyarah Sejarah Islam Universiti Al-Azhar, pendirian ulamak pada bila-bila masa juga ialah berhadapan dengan toghut dan kezaliman. "Dan mereka (ulamak) yang cuba bersembunyi pada waktu ini merupakan pengkhianat."

Bekas Menteri Wakaf, Dr.Tala'at Afifi berucap di dalam masjid Al-Azhar selepas solat Zohor tadi menggesa rakyat untuk menentang rampasan kuasa yang berlaku. Menurut beliau perancanganjahat ini telah dirancang lama bagi menafikan suara serta kehendak rakyat Mesir.

Pihak pengurusan masjid menghalang Dr.Tala'at menggunakan pembesar suara masjid dan melarang azan Zohor dikumandangkan.

Ahad | 14 Julai 2013 | 03.57 petang. Siaran televisyen Israel melaporkan El-Baradei dan beberapa pimpinan askar Mesir telah melakukan lawatan selama 5 jam ke Israel.

Apakah tindakan mereka selepas ini? kebaikan atau kehancuran ?

Ya Allah Engkau hancurkanlah segala perancangan jahat Al Baradei, As Sisi dan sekutu mereka.

2 comments:

  1. saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails