12.06.2011

Masa Depan ISLAM 'Gerhana' Jika UMNO Terus Berkuasa

Masa depan Melayu 'gerhana' jika Putrajaya ditawan...


Orang Melayu dan umat Islam tidak mempunyai pilihan tetapi mempertahankan kerajaan BN kerana ia jalan tunggal menjamin depan bangsa Melayu dan melindungi maruah agama Islam itu, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak....

Beliau juga memberi amaran masa depan orang Melayu akan ‘gerhana’ jika BN pimpinannya tidak lagi kekal berkuasa dalam pilihan raya umum ke-13.

Namun hakikatnya apa yang lebih parah lagi adalah masa depan Islam telah pun gerhana di bawah pimpinan UMNO sekarang ini.. Buktinya..

Sikap membisu Umno untuk menegur kebiadapan Chua Soi Lek, presiden MCA membuktikan kepada umum siapa sebenarnya yang menjadi kuda tungangan. Keceluparan Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek yang memperlekehkan hukum Hudud dengan menyatakan Hudud akan jatuhkan ekonomi Malaysia jika dilaksanakan di negara ini.

Kenyataan Chua yang biadap itu sebagai indikasi kepada perasaan kurang hormat beliau terhadap ajaran Islam. Malahan kenyataan beliau berniat jahat serta bersifat dangkal dan boleh mencetuskan ketegangan politik serta agama yang sama sekali tidak diingini oleh semua masyarakat.

Namun apa yang kita lihat, sikap membisu UMNO yang langsung tidak menegur kebiadapan dan keceluparan Chua membuktikan kepada umum siapa sebenarnya yang menjadi kuda tungangan.

Sebabnya mudah... Pemimpim-pemimpin UMNO sendiri memperlekehkan hukum Hudud. Malahan hanya pandai berkata-berkata itu salah ini salah... Malahan apabila PAS telah berusaha membentangkan enekmen hudud di Terengganu dan Kelantan UMNO bukan sahaja tidak menyokong tetapi diperlekehkan dengan dakwaan kononnya ia bertentangan dengan hudud sebenar.

Ternyata DS Najib tersilap berkata-kata semasa berucap kepada kira-kira dua ribu anggota Persatuan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida), di Shah Alam hari ini. Bukan sahaja Melayu Gerhana dibawah pemerintahan UMNO, malahan yang lebih dahsyat lagi agama ISLAM telah Gerhana dan dihina sewenang-wenangnya oleh sekutu UMNO di bawah pemerintahan BN....

Artikel berkaitan di Malaysiakini ... Klik di sini

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails