11.17.2011

46,012 calon UPSR peroleh 5A

Sorang darinya adalah Abang Long.... Tahniah!!

PUTRAJAYA: Pencapaian keseleluruhan 497,691 calon Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) tahun ini adalah yang terbaik sejak 2008 mengikut Gred Purata Nasional (GPN) dengan jumlah calon memperoleh cemerlang semua A sebanyak 46,012 orang.

Keputusan itu diumumkan Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Seri Abdul Ghafar Mahmud pada sesi pengumuman Analisis Keputusan UPSR 2011, di sini, sebentar tadi.


UPSR: Terengganu terbaik untuk kali ke-11

KUALA TERENGGANU: Terengganu mengekalkan kejayaan terbaik Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) untuk kali ke-11 berturut-turut dengan Gred Purata Negeri 2.14, peningkatan 0.11 berbanding 2.25 tahun lalu.

Sekolah luar bandar termasuk Sekolah Kebangsaan Dusun Hulu Terengganu dan Sekolah Kebangsaan Kampung Bharu Tok Dor, Besut, mengungguli kecemerlangan.


TAHNIAH DINIE IRHAM..... 5A!!!


Antara rahsia kejayaan Abang Long adalah tetapkan MATLAMAT!! Buat matlamat ini mulai sekarang untuk adik-adik yang akan menduduki UPSR 2012. Tampalkan di dalam bilik di depan meja study dan juga disebelah cermin muka..... Baca setiap hari sekurang-kurangnya sekali dan disusuli dgn tindakan..... InsayaAllah... Kejayaan Pasti Milik Anda!!!


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails